Refurbishment

Wat houdt Refurbishment in?

Home / Dienstencatalogus / Refurbishment / Wat houdt Refurbishment in?

Waarom Refurbishment?

De zichttermijn is een wettelijk recht. Dat brengt vaak behoorlijke waardevermindering met zich mee. Door producten die nauwelijks gebruikt of geopend zijn terug te brengen naar nieuwstaat, kunnen deze producten opnieuw worden verkocht. Zo behoud je door een kleine investering te doen in het product, (bijna) de volledige waarde van het product en hoeft het product dus niet voor een klein bedrag naar een opkoper.


Aanvullend draag je bij aan het vergroten van de levensduur van het artikel en ben je dus ook milieubewust bezig! Doordat het artikel langer mee gaat, wordt de hoeveelheid onnodige e-waste verkleind en draag je dus jouw steentje bij aan het verbeteren van de wereld. Goed bezig!


Ook zijn er andere wettelijke verplichtingen. Denk aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR). Service Planet zorgt voor zekerheid met het vastleggen van een professionele opschoning met een rapport per apparaat. Ook wordt het artikel getest en visueel geinspecteerd, schoongemaakt en opnieuw verpakt.

Waardebehoud met Service Planet


Beschikbare productgroepen

Service Planet heeft dienstverlening en oplossingen voor het refurbishen van de volgende productgroepen:

Het resultaat

Hieronder wat voorbeelden van hoe het resultaat er per productgroep er uit kan komen te zien!

Apple Watch

Notebook

Wat wordt er uitgevoerd?

Hieronder wordt in detail toegelicht uit welke werkzaamheden het refurbishen van een product bestaat. 

Ontvangst product

Bij ontvangst van het product wordt uitvoerig gecontroleerd en geregistreerd. 

Dit doen wij door met een applicatie een vaste set aan stappen uit te voeren waar wij de volgende elementen controleren en registreren: 

Alle elementen hier boven worden geregistreerd en vastgelegd in de Melissan webportal. Als gebruiker kan je dus in de CASE terug zien hoe het ontvangst van het product bij Service Planet is verlopen.

Het resultaat van een succesvol uitgevoerde intake.

Hardware test

Voor de verschillende productgroepen voeren we een uitgebreide professionele hardware test uit. Dit doen we om zo goed als mogelijk de gezondheid van de hardware in kaart te brengen. Om het product te kunnen refurbishen mag er geen sprake zijn van een hardware matig defect.  

Hardware test voorbeeld.pdf

Een hardware test zoals deze er uit ziet voor de productgroepen: 

Piceasoft smartphone diagnostics rapport.pdf

Een Diagnostics rapport zoals deze er uit ziet voor de productgroepen:

Data destructie

Omdat wij er van uit gaan dat de producten die retour komen voor Refurbishment, ooit kort gebruikt zijn door een gebruiker. Voeren wij standaard op alle producten een professionele Data Wipe uit. Vanuit GDPR wetgeving is het verplicht er zorg voor te dragen dat er geen restanten van andermans data, zonder toestemming overgebracht wordt aan een andere gebruiker. 

Van elke data destructie die wordt uitgevoerd, is een bewijstuk beschikbaar welke te downloaden zal zijn in de Melissan Webportal.

Datadestructie rapport.pdf

Een Data Wipe report zoals deze er uit ziet voor de productgroepen: 

Piceasoft datawipe report.pdf

Een Data Wipe report zoals deze er uit ziet voor de productgroepen: 

Herinstallatie

Om er voor te zorgen dat het product weer terug gaat naar de staat zoals hij uit de fabriek hoort te komen, voeren wij een herinstallatie uit op het apparaat. Hiermee wordt de ''fabrieks image'' teruggezet. Dit betekend dat bij het aanzetten van het product, het product opstart in de eerste configuratie stappen van het besturingssysteem.

Hierdoor krijgt ook de klant de beleving dat het product voor het eerst wordt gebruikt!

Schoonmaken product

Het schoonmaken van het product wordt zeer serieus genomen bij Service Planet. Het product wordt professioneel gereinigd. Op speciale wijze wordt het product vanaf de buitenkant veilig schoongemaakt. 

Voordat het product voorzien wordt van een nieuwe seal, wordt het product zo goed als mogelijk stof-vrij gemaakt. 100% stofvrij garantie kunnen wij niet geven. Stof is vrijwel onvermijdelijk vanwege een combinatie van factoren en natuurlijke processen. Zo is het altijd mogelijk dat er enkele stofdeeltjes terug te vinden zijn nadat het product volledig geseald is. Uiteraard wordt dit tot een minimum beperkt en zal in de meeste gevallen hier geen last van zijn.

Plaatsen screencovers

Om producten zo dicht als mogelijk bij het origineel te laten komen. Zijn voor de meeste producten de speciale schermcovers beschikbaar. Deze schermcovers sluiten volledig aan op de afmetingen van het scherm en zullen in gevallen van bijvoorbeeld Apple, de speciale teksten en icons bevatten. 

Materiaal

Het materiaal van een schermcover is statisch. Dat betekent dat deze geen lijmresten achter zal laten op het scherm. Het verwijderen van onze scherm covers wordt door vele ook gekenmerkt als ''Satisfying.''......

Plastificeren / verpakken hoofdproduct en accessoires

Door producten te plastificeren en daarmee het hoofdproduct dus te verpakken, zorgen wij er voor dat na alle bovenstaande werkzaamheden, het product bescherm en schoon blijft. Wij maken gebruik van professionele kwaliteit sealing wat er voor zorgt dat deze ook niet zo maar scheurt en keurig op afmeting van het product is afgesneden.

Naast het hoofdproduct, worden ook accessoires verpakt. Zo zorgen we er voor dat deze schoon en compleet blijven.

Vervangen verpakking (level 2)

Indien de originele verpakking in dusdanige slechte staat wordt aangeleverd dat deze niet meer hersteld kan worden naar nieuwstaat. Is er een alternatieve verpakking beschikbaar. Een alternatieve verpakking is niet beschikbaar voor alle productgroepen. 

Zie hier onder de lijst aan productgroepen waar op deze toegepast kan worden: 


Hoe ziet een alternatieve verpakking er uit?

Een alternatieve verpakking bestaat uit een bruine doos met daar op met hoge kwaliteit stickers aangegeven de volgende informatie:


Apple Smartwatch

Omdat de verpakking van een smartwatch dusdanig beschadigd wordt bij het uitpakken door de consument, is het in alle gevallen nodig de verpakking van de Apple Smartwatch te vervangen. Deze verpakking is een 1-op-1 replica van het origineel. 

Dat betekent dat het niet te onderscheiden is of de verpakking origineel of een replica bevat.

Deze verpakking bevat net als het origineel:


Belangrijk!

Bij het aanmaken van een refurbishment opdracht is het niet mogelijk van te voren aan te geven welke gradatie refurbishment wenselijk is. Na onderzoek zal Service Planet zelfstandig bepalen welke level refurbishment toegepast dient te worden om te komen tot een product in verkoopbare nieuw-staat.