Hoe werkt het met de facturatie?

Home / Dienstencatalogus / Hoe werkt het met de facturatie?

Met de dienstverlening van Service Planet zijn kosten gemoeid. Kosten kunnen op verschillende wijze worden gecommuniceerd. Hieronder gespecificeerd de verschillende soorten kosten die Service Planet kent.

Fee per dienst

Voor de meeste diensten die Service Planet biedt, is een vast tarief gesteld. Deze tarieven staan vooraf gecommuniceerd op de dienstenpagina die van toepassing is. Hier wordt van tevoren geen opgave gestuurd. Voor de kosten zal een factuur volgen nadat het product is geretourneerd. 

Verzendkosten

Service Planet is een carry-in center. Dat betekent dat verzendkosten voor zowel heen als terug voor rekening van de klant zijn. Vanuit de webportal van Service Planet, word je de optie geboden om gebruik te maken van de geïntegreerde vervoersopties. De kosten hier voor zullen per factuur in rekening worden gebracht en worden in de meeste gevallen gebundeld met de fee die per dienst gerekend wordt.

Prijsopgave

Het is mogelijk dat er aanvullende kosten gerekend worden. Bijvoorbeeld omdat het product die is ingestuurd buiten de garantievoorwaarden van de fabrikant valt. Deze kosten vallen buiten de vaste fee per dienst en verzendkosten. 

Een prijsopgave bevat altijd een compleet beeld van de kosten. Indien er sprake is van een vaste fee en/of verzendkosten, zullen deze opgenomen zijn in dit bedrag. 

Prijsopgaves worden altijd per e-mail gecommuniceerd en kunnen direct per iDeal of op rekening worden voldaan. 

Zie hier onder een voorbeeld van een prijsopgave: